söndag 13 april 2014

Att gå kurs och att hålla kurs

Det var flera år sen jag gick någon längre kurs. Visst har vi gått enstaka träningstillfälllen för olika instruktörer men ej gått kurs m Bazz...
Så nu fick vi möjlighet att gå en kurs på Helsingborgs Bk för Heidi Ljungbeck!
Haft 2ggr och wow vilken inspiration jag fått! Såååå kul!! Och Såååå nyttigt!!!!
Att sen en kär träningskamrat oxå går kursen gör det hela så mkt roligare :)

Igår hann jag även med att hålla kurs själv och både jag och min hjälpare tycker det är så himla kul att se deras framsteg! Vilken skillnad!!! :-D 

Träningstipset denna gång blir: 
Utnyttja skog o mark,
Låt hunden gå balans på stockar, hoppa upp på stenar, få hunden att sitta - lägga sig på stock o sten! Mkt bra balans träning! Går du mkt i stan så låt hunden hoppa upp på parkbänkar- murar o dyl
Och gör samma där- sitt- ligg
Ni ska se att hundarna tycker det är spännande! :)
Må väl o va rädd om er <3 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar