fredag 18 april 2014

Träna balsam för själen


Att just få träna eller gå en promenad är som balsam för själen för mig!
På kursen i lördags pratade vi om att kunna träna i alla lägen, även om man ej är på topp!
För det kan ju vara så att du tex anmält till tävling och vaknar med världens huvudvärk... Ställa in el åka iväg o göra det bästa?!?
Sj har jag vid ett tillfälle åkt iväg o tävlat när jag ej mådde bra och ej tränat den senaste veckan pga en anhörig nyligen gått bort... Jag hade inga större krav på mig själv= var ej så nervös... Vi fick tyvärr inget första pris den gången men jag hade en fin känsla och det kändes sååå skönt att få komma iväg o bara köra!
Kändes som ett bra kvitto att ha med i framtiden!
Som idag åkte jag till träningen och åter igen mår själen inte hundra, men bara att få komma ifrån verkligheten och bara få träna hund <3
Gjorde en kedja - Ingång o kort frittfölj. Det var ju inte det bästa vi gjort...

Men han var med mig och jag är överlag väldigt nöjd men där e mycket att pilla på... :-D Sen gjorde jag 
Rutan-Fint!
Hopp apport- Fint
Vittring- Fint
Pillade sen på stegförflyttningar och vi börjar på grepp på det!
Så även om jag ej mådde bra så gjorde VI många fina saker ihop!

Brukar säga i kurser att ibland när man ej mår bra el har tid så bör man strunta i träningen just den dagen... Men bör nog formulera mig annorlunda hädanefter... För mig är hundträning balsam för själen så kanske även för någon annan <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar