söndag 1 februari 2015

Glädjetårar

Idag kom tårarna av glädje <3 
Som vi har kämpat och hoppats!
Årets första Lydnadstävling i Boulehallarna i Höganäs!
Fick start nr 3 men 2 kom ej!
Var lite rörigt innan starten, sitt i grupp för oss, sen plats för  2:an sen plats för oss! Dock glömde de ett ekipage i sitt så jag var snäll o ställde upp m Bazz så de fick göra sin sitt i grupp!
Uppvärmingen kändes bra! Tack Camilla för du hjälpte oss! Blev vår tur och jag är taggad NU ska vi in o ha kul!!
Blrjar nästan vändningar, han sätter ej sig - SHIT- Då går mitt skosnöre upp.., omg hur gör jag nu..,, Skärp dig o fokusera!!!! Fortsätter och tänker under språng marsch -JAG RAMLAR!!!!
TL säger sen, momentet slut, domarna visar och föraren knyter skorsnöret!!! Ha ha 7,5p
Sättande: 10p och perfekt! 
Inkall: 0p stannar ej! Träna träna!
Rutan: så himla bra! 10p :-D 
Hopp: 7p tillbaka vägen tänker han springa utanför så det blir Stort DK! 
phu..,
Metall: 8,5p tempo in! Travar!
Vittring: sätter han och när jag vänder mig så följer han med... Omg.. 8p
Fjärr: Yes!!!! 9,5 p!
Helhets: 9p
Summa: 257p
Ibland har man turen på sin sida!
Så glad och tårarna kom! Äntligen Äntligen!!!!
Min fina hund 💙 
Tack för att några av er kom o stötta oss! 
Vill även Säga Grattis och bra jobbat till er andra som jag känner! 
Belöning till mig blev : ny blå väst, röd gosig tröja och underställ!
Bazz får extra smarrig middag o grisöra! 
En sak jag har lärt mig efter denna tävling, knyt dubbelknut!! :-D 
Kram Sara 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar