måndag 24 februari 2014

Våren är här!

Idag har det varit riktigt vårväder! +10'c solen sken, fåglarna kvittra! Härligt! 
I helgen har det blivit träning i ridhuset och m nya träningskläder gick träningen super! Körde igenom hela appellen och är väldigt nöjd! Ngr snea sitt och en tjuvstart men det bjuder jag på! Jag hade en härlig känsla och njöt av att bli kommenderad! Körde sen detaljer på andra moment! 

Igår söndag blev det e rätt långt spår ca 800m m kluriga miljöer ( gick bla förbi stora ben utan att han ens titta på dem) upp för backe ner för backe! Mellan olika stora stenar, Lite motvind och så! 
Hade det lite svårt i en vinkel där det blev motvind! Alla pinnar m hem och jag blev så nöjd m Bazz! <3 Hade även en Startskylt utan att han brydde sig nämvärt! 
När jag kom hem tog jag gamle hunden och gick ut på en promenad, bara han och jag! Blir så lycklig av att se hur oigg och glad han är! Underbara hund! 

Har även kört vittring m båda hundar! 
Och de e duktiga och paletten har trillat ner! :) 
Kör även mkt fjärr inne! Börjar verkligen få in ligg-stå och sitt-stå, filar vidare på dessa detaljer :-) 

På onsdag är det träning i SEGRA hundhall! Ska bli kul!!!! 

Vecka 9

Godisträd!
Japp, har era hundar fått uppleva att DU hittar ett godisträd? Om inte prova! 
Väldigt kul o nyttigt för dem! Intressant o se hur dem löser uppgiften! 
Mina hundar älskar detta! 
- tryck in godis i barken på olika höjder då hunden får leta på olika höjder! 
Dessa träd har jag i trädgården men man kan göra likadant på sin lilla promenad! Tänk vad "cool" du blir i hundens ögon då du hittar godisträd ;) 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar