måndag 17 februari 2014

V8 och vittringskampanj

Just nu har jag lite kampanj på Vittringen!
Perfekt inneträning! 
Har kollat runt lite på olika inlärningar och provar ngt mittemellan :) 
Kul o se framstegen dag till dag... 
På mina lediga dgr kör jag 2 korta pass! Och pass 2 idag var klockren! Riktigt nöjd m Bazz o jag blev även nöjd m MIG!!! Då jag avslutade träningen då!!! Istället för att nöta på! Yes!!! Wiiiihooo! 

Har även hunnit spåra lite i veckan som gått! Det går framåt! Igår var det väldans blåsigt o han snurra lite i ena vinklen men ALLA pinnar m hem! 

V8 tränings tips! 
Gömma leksak inne! 
Sätt hund i ett rum, visa att du har leksak och sen gå in i ett annat rum o gå runt lite o lägg/ göm leksaken! Gå tillbaka till hunden o säg: Leta ( eller vilket ord man nu väljer) låt hunden springa iväg o stå still o var tyst! Låt hunden jobba ostört! Om hunden verkligen inte alls vill/ kan så ta ngt steg emot leksaken! Osv... 

Om hunden inte har ngt föremåls intresse så göm godis! 
Tänk på att göm på olika ställen, olika höjder, bara fantasin säger stopp! 
Jag låter barnen vara med o gömma och det tycker vi alla är skoj! Ett bra sätt att låta barnen vara med o träna hundarna! 
(Leksak gömd i sonens stövel) 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar