söndag 27 oktober 2013

Uppflyttad till 3:an!

Idag var det dags för ett nytt försök i Lydkl 2! Fick startnr 6 och det var jag nöjd med! 
Plats: 7p oj oj oj vad vi ska träna plats... 
Bazz försvann in i dofternas värld... Har aldrig sett han så innan. Visst att han kan sniffa runt men detta var ngt helt nytt för mig, hunden sidan om pep hela tiden vilket oxå störde han! Men han låg kvar ;)

FF: 8p kändes ok, ngt dubbelkommando precis vid domaren. 

Läggande: 9p ngt segt läggande! 

Inkall: 8p sent sättande, fick ge han ett dk till sättande.

Sänd till ruta: 8.5p, en tass utanför, är väldigt nöjd m detta! 

Apport: 8p fick ge han ett DK till apporten! Ngt han börjat göra, tjuva el inte springa...

Fritt hopp: 8p. Hoppar fint sätter sig, sen får jag ge han ett dk för att hoppa tillbaka! 
Fjärr: 8p, ställer sig när jag säger ligg ( hrm att jag inte dåg det ) Sen gjorde han en fin fjärr! Snabba bra ställningar skrev domaren! Är så nöjd med fjärren! Då den strulat ibland! 
Helhet: 10p Mycket trevligt!!!

Tänk att jag hade sådan "tur" att marginalen var på vår sida! ;) 
Har nu fått kvitto på vad vi behöver öva på! Är överlag nöjd då jag inte gillar att tävla när folk jag känner tittar på! ;) Att jag nu har uppfyllt lydnads målen för i år känns väldigt bra! Yes!!!!
Sen att höra domarens lovord gör ju att man minns denna tävling m glädje! 
"Såg riktigt snyggt ut och när alla bitar faller på plats kommer det bli kanon!"
Min fina fina Bazz! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar